Wat heb jij vandaag gedaan? Als je ondernemer bent is de kans groot dat je vandaag het nieuwe Facebook hebt bedacht. Tientallen en misschien wel honderden goede nieuwe inventieve ideeën schieten jaarlijks door het hoofd van ondernemers. Het is niet zo dat niet-ondernemers dat niet hebben, maar er is een verschil. Ondernemers zin in staat deze ideeën ook daadwerkelijk vorm te geven. Vaak blijft zo’n idee rondzwerven in het hoofd, net zo lang totdat er allerlei puzzelstukjes op hun plaats vallen.

Droom of idee?

Jammer genoeg blijft het voor veel ideeën toch bij dromen. Misschien ben jij ook wel zo iemand die tijdens een gesprek met een andere ondernemer een fantastisch idee krijgt. Dat idee wordt jullie gezamenlijke kindje, althans gedurende dat uurtje. Na dat leuke inspirerende gesprek staat de echte ondernemer op. Voor velen komt er weer een droom bij, weer een idee dat nooit het daglicht zal zien. De echte ondernemer pakt het idee op en ziet verwezenlijking van dit idee als bijdrage aan zijn of haar eigen doel.

Bereik je doel.

wanneer elk idee dat een ondernemer heeft door hem of haar uitgevoerd wordt, zal er waarschijnlijk weinig van terechtkomen. Te veel ideeën. Te veel afleiding. Het idee moet in de weg naar het doel passen.

Waarde net als Facebook.

Ideeen kan je voor jezelf houden, maar vaak blijft het dan daarbij. Een goed idee kan je oppakken en delen met anderen. Op deze manier krijgt het vorm en gaat het leven. Ondernemers weten als geen ander dat ze mensen om zich heen nodig hebben om een nieuwe Facebook te creëren, eentje die waarde krijgt.

Mark Zuckerberg had anders misschien wel een sociaal platform gebouwd als The facebook, maar ook hij blijkt mensen om zich heen nodig te hebben om te komen van een idee tot een geweldig idee: Facebook.

Wat is de waarde van jouw facebook? Verhoog het door een team rondom jezelf en je idee  te zoeken, die waarde toevoegen en op deze manier jouw idee maken tot een pad naar jouw doel.