Tip 1. Heb jij jouw LinkedIn profiel voor elkaar? Binnen het profiel kan je tot 3 websites aangeven. Bij veel profielen staat nog het standaard “company website” te lezen. Hier kan je gemakkelijk jouw bedrijfs-website neerzetten of een pakkende tekst met link.( Ga naar Edit, kies voor Other en vul in wat je wilt.)

Tip 2. Zorg er voor dat de hierboven vermelde links niet dood lopen. Test ze af en toe eens. Slordig hoeveel links er onprofessioneel nergens op uitkomen.

Tip 3. Wordt de telefoon altijd aangenomen? Bij jou natuurlijk wel, maar je zal er verbaast van staan bij hoeveel bedrijven midden op de dag een telefoonoproep niet wordt beantwoord. Is men in gesprek, op vakantie, failliet, gewoon druk? Geen idee, maar jij wordt niet te woord gestaan! Voor slechts een paar tientjes per maand kan je al een service inschakelen die voor jou de telefoon beantwoord en jou netjes een berichtje doorgeeft per mail of sms wie je even moet terugbellen en met welke reden men heeft gebeld.  Het verdiend zich dik en dwars terug!

Tip 4. Staat bij jou op de website dat persoonlijk contact binnen het bedrijf belangrijk is? Zet dan duidelijk vindbaar op jouw website ook de gegevens van de 1e lijns medewerkers. Geef het bedrijf een persoonlijk gezicht. Plaats eventueel een foto en extra persoonlijke informatie, maar zeker de naam en direct telefoonnummer zijn onontkoombaar als persoonlijk contact belangrijk genoeg is om te vermelden.